Jakie powinno być logo?
Z pewnością powinno być łatwe do zapamiętania, oryginalne i przejrzyste a jednocześnie powinno ukazywać charakter działalności. Dobrze dobrane i zaprojektowane logo korzystnie wpłynie na budowanie wizerunku oraz markę firmy.
Znak graficzny (symbol)
Znak graficzny może nawiązywać do wykonywanej działalności (nazwy) lub być całkowitą abstrakcją. Znak towarowy nie powinien zawierać zbyt wiele szczegółów ponieważ drobne elementy nie skalują się zbyt dobrze gdy są wyświetlane lub drukowane w małych rozmiarach.
Kolorystyka
Logo powinno zawierać dwa, max. trzy kolory. Dobór odpowiednich barw w logo odgrywa kluczową rolę. Barwa może zachęcić potencjalnego klienta do zakupu oferowanego produktu lub skorzystania z usługi. Kolory najczęściej stosowane (uniwersalne):
- biały – niewinność, czystość, budzący zaufanie, neutralny;
- czarny – to symbol trwałości, mocy, oraz elegancji elegancji ale także zła, nie należy używać go zbyt dużo żeby nie wzbudzić negatywnych emocji;
- szary – jest kolorem neutralnym i ponadczasowym idealnie komponuje się z każdą barwą.
Znaczenie pozostałych barw:
- niebieski – symbolizuje lekkość, relaks, spokój;
- czerwony – kojarzy się z energią, żywiołem. Kolor żywy, widoczny i pobudzający, jest również symbolem ciepła, przyciąga uwagę;
- zielony – kolor natury, pieniędzy, podobnie jak niebieski działa uspokajająco;
- pomarańczowy – symbolizuje energię, ciepło,, radość, młodość, nowoczesność i otwartość. Zwiększa motywację do działania,
- różowy – kolor różowy jest kolorem typowo damskim. Symbolizuje pewność siebie, romantyzm, modę, zabawę;
- żółty – kolor ciepła, słońca, radości jest to barwa bardzo zauważalna;
- brązowy – jest kolorem bezpiecznym, kojarzy się z naturalnością, ziemią;
Skąd czerpać inspiracje kolorystyczne?
Szukajmy inspiracji w otaczających nas przedmiotach, wnętrzach, naturze, mogą nas zaskoczyć swą oryginalnością i doborem barw.
Czcionka w logotypie
Odpowiednio dobrana czcionka również może odzwierciedlić charakter firmy. W logotypie możemy zastosować maksymalnie dwa rodzaje czcionki lub tą samą o różnej grubości co jest często stosowane;
Logo wektorowe
Profesjonalne logo powinno być wektorowe co umożliwia skalowanie do dowolnego rozmiaru bez utraty jakości obrazu dzięki temu możemy je wykorzystać do różnych materiałów np. w wizytówkach, prezentacjach, broszurach, ulotkach czy materiałach marketingowych,
Logo na stronie internetowej
Zgodnie z zasadami usability logo na stronie internetowej powinno być umieszczone w lewym górnym rogu, ewentualnie wyśrodkowane w górnej części strony. Podświadomie taki układ jest najlepiej odbierany, a logo jest postrzegane jako bardziej atrakcyjne.
Zasady projektowania logo i ostatnie realizacje
Potrzebujesz projektu logo? Chcesz dowiedzieć się więcej o projektowaniu logotypów i współpracy? Przejdź do zakładki PROJEKTY LOGO.
Leave a Reply