Case study
Cele i założenia
Uniwersytet Trzeciego Wieku to instytucja edukacyjna dla osób starszych, którzy chcą rozwijać swoją wiedzę i zdobywać nowe umiejętności. Uniwersytet Trzeciego Wieku nie miał jednoznacznego symbolu graficznego, który mógłby służyć jako logo. Klienci potrzebowali nowego, wyróżniającego się logo, które odzwierciedlałoby wartości i misję Uniwersytetu.
Realizacja, projektowanie logo, dobór identyfikacji wizualnej
Podczas współpracy ustaliliśmy, jakie elementy najlepiej reprezentują Uniwersytet Trzeciego Wieku i nawiązują jednocześnie do miasta, w którym funkcjonuje. Ustaliliśmy, że logo powinno składać się z otwartej księgi i herbu miasta Siemiatycze. Otwarta księga symbolizuje ciągłe poszukiwanie wiedzy, otwarty umysł, a herb miasta wiąże Uniwersytet Trzeciego Wieku z jego lokalnym środowiskiem. Zdecydowaliśmy się na prostotę projektu, minimalistyczny, nowoczesny krój, aby logo było łatwe do zapamiętania, a zarazem wyróżniało się na tle innych. Krój pisma zdecydowaliśmy się na prosty, czytelny i elegancki font, dobrze dobrany do prostego stylu sygnetu. Właściwe połączenie pisma z grafiką odzwierciedla wartości Uniwersytetu – edukację, rozwój i kulturę.
Rezultat
Nowe logo Uniwersytetu Trzeciego Wieku zyskało na nowoczesności i eleganckim wyglądzie, które dobrze oddają charakter tej instytucji. Symbole – książka otwarta na wiedzę, oraz herb miasta, w łatwy, ale elegancki sposób przedstawiają uczelnie, ich misję oraz lokalny związek z miastem. Całość dodatkowo wzmocniona spójnym kolorem. Zaprojektowane logo z pewnością pomoże Uniwersytetowi Trzeciego Wieku zwiększyć rozpoznawalność, opracować spójny wizerunek brandingowy oraz przyciągnąć nowych uczestników.